Contact

Wil je een party boeken in de omgeving van Den Haag of een bestelling bij me plaatsen? Neem dan contact op via knutselenmetleonibg@gmail.com


zaterdag 7 september 2019

Bloghop Creatieve Harten Funfold


Jippie, het is alweer tijd voor onze maandelijkse bloghop! Altijd weer een verrassing wat mijn collega demo's voor moois hebben gemaakt met de producten van Stampin'Up!® Ik doe zelf ook altijd heel veel inspiratie op.

Dit keer ook een heel leuk thema, Fun fold!
Ik hou er van als een kaart een afwijkende maat heeft, met een aparte vouwtechniek.
Uren kan ik kijken naar Youtube video's met de meest ingewikkelde technieken voor inspiratie.

Ik koos dit keer voor een sterrenkaart, een fijn model om kerstkaartjes mee te maken. De ontvanger kan deze kaart mooi rechtop zetten, maar hij pas plat in een envelop!
Plat past deze kaart in een C6 maat envelop, doe er wel een uitlegbriefje bij dat je hem nog in elkaar kunt zetten.

kerstkaart leonibg.blogspot.com

Ik zal proberen te laten zien hoe je zelf dit kaartje kunt namaken.
De basis is een stuk cardstock van 5 inch breed en 6 inch hoog.
Dat is een fijne maat omdat je dan ook met 6x6 inch designpapier kunt versieren.
Je maakt een vouw in het midden (dus op 2,5 inch breed verticaal).
Je snijdt (of knipt) vervolgens beide zijkanten schuin naar het midden weg.
Deze gebruik je voor deel 2 van de kaart, dus bewaar ze goed!

leonibg.blogspot.com

Dit ga je naar smaak versieren.
Let er bij het snijden (knippen) van je designpapier op dat het patroon klopt!
Het lijkt in eerste instantie het meest economisch om een stukje papier te nemen van iets smaller dan 2,5 inch breed en iets minder hoog dan 6 inch en deze schuin doormidden te snijden, maar dan klopt het patroon meestal niet. Een is dan op zijn kop😓.
Aan de rechter en linkerkant op ongeveer 1,5 inch hoogte maak je een inkeping in je papier. Ik heb gewoon een schaartje gebruikt en heb een klein stukje recht naar beneden geknipt.
Op deze plek rust het andere gedeelte van de kaart en ontstaat de stervorm.

Nu gaan we door met deel 2 van de kaart.

leonibg.blogspot.com

De zijkanten die je bij deel 1 hebt weggesneden, vormen nu deel 2. Je kunt deze eerst naar smaak bekleden met designpapier of bestempelen. Vervolgens plak je deze 2 helften op elkaar.
Als je onderin een kleine W vorm krijgt, zit je goed!

Je kunt nu deel 1 rechtop zetten, met de zijkanten naar voren gevouwen zodat het blijft staan, het deel 2 schuif je in de inkeping aan de zijkant naar beneden.

Als je eenmaal weet hoe je het maakt, maak je er vast meteen meer!
Veel plezier.

leonibg.blogspot.com

Nu ben je vast benieuwd wat de anderen hebben gemaakt. Hop je gezellig mee?



Deze materialen kun je ook bij mij bestellen:




leonibg.blogspot.com

7 opmerkingen: