Contact

Wil je een party boeken in de omgeving van Den Haag of een bestelling bij me plaatsen? Neem dan contact op via knutselenmetleonibg@gmail.com


donderdag 3 oktober 2019

I will WALRUS be your friend SESU1

Leonibg.blogspot.com


Vandaag start onze eerste uitdaging op onze website stempelenscrap.blogspot.com.
Deze uitdaging staat in het teken van het thema dieren.
We hopen dat jullie in grote getalen meedoen met onze uitdaging, klik {hier} voor alle informatie

stempelenscrap.blogspot.com

Ik ging zelf aan de slag met de stempelset I will walrus be your friend.  Ik had al een tijdje in mijn hoofd dat ik een interactieve kaart wilde maken. Deze ronde kaart kan rechtop staan en schommelen, De walrus is los van de kaart vastgemaakt met een muntje verstevigt op een stripje papier en beweegt met de kaart mee.

Hoe maak je deze kaart?

Ik ben gestart met een stuk thick whisper white cardstock en een passer.
Je moet zelf bedenken hoe groot je de totale breedte van de cirkel wilt hebben en je stelt de passer af op precies de helft van deze grootte.
Je hoeft niet bang te zijn dat er een gat in je papier ontstaat, dat gat gebruik je straks juist om de walrus in te bevestigen.

Mijn totale breedte is 5,5 inch dus mijn passer staat op 2 ¾ inch.
Je trekt een cirkel met de passer en knipt deze netjes uit. Deze cikel wordt de basis voor de hele onderkant. Vervolgens gebruik je deze als mal om nog een cirkel op wit cardstock te maken, dit keer zonder gat erin. Dat wordt je achtergrond.

De cirkel van de onderkant gaan we geschikt maken om te gaan bekleden. Je zet met potlood een lichte streep door het midden. Erboven en eronder zet je een rillijn op gelijk afstand (een paar mm is genoeg). Jouw cirkel ziet er nu ongeveer zo uit:

De potloodstreep mag je nu weggummen. De twee zwarte lijnen ga je vouwen. Gebruik een vouwbeen om goede scherpe vouwen te maken (of gebruik je nagels). De kaart ziet er gevouwen ongeveer uit als een taco 😊.

Voor de zee heb ik gebruik gemaakt van de embossingfolder High seas 3D. Ik koos voor 2 tinten blauw. Mocht je nog niet van deze tip hebben gehoord...als je het cardstock eerst licht bevochtigd met water met behulp van onze spritzers, krijg je een nog mooiere diepe afdruk!

Ik gebruik de cirkel van de achtergrond nogmaals als mal om af te tekenen waar je de zee moet afknippen. Je wilt immers dat deze ook dezelfde ronde vorm krijgt.

De laagjes van de zee zelf heb ik gelijmd, met hier en daar een walrus en een visje extra. De 'complete' zee heb ik vervolgens met 3d strips op de halve cirkel bevestigd. Je hebt namelijk wat diepte nodig wil de kaart straks mooi blijven staan.

Tot slot wil je een bewegende walrus in de kaart. Om dit voor elkaar te krijgen maak je het gaatje van de passerpunt voorzichtig iets groter (met bijv. een stanleymesje). Je bevestigt de walrus op een smal stripje thick wit cardstock van ongeveer 2 inch (5cm) lang en een paar mm breed. Deze steek je door het gaatje naar beneden. Onderaan (aan de binnenzijde van de kaart) maak je een klein muntje vast, bijvoorbeeld een penny of een dubbeltje.




Je kunt nu de achterzijde van de kaart gaan versieren met een stukje blauw voor de lucht, een zon en een vrij uit de hand geknipt stuk wit als ijsberg. Het randje van de ijsberg kreeg een laagje glitter.
De gevouwen onderkant wordt nu geplakt op de achterzijde. Ook deze bevestig je met 3d strips.

Ben heel benieuwd wat jullie van deze kaart vinden!
Een berichtje voor me achterlaten is superlief.

 Deze materialen heb ik gebruikt:

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten