Contact

Wil je een party boeken in de omgeving van Den Haag of een bestelling bij me plaatsen? Neem dan contact op via knutselenmetleonibg@gmail.com


donderdag 26 december 2019

Tijd voor een nieuwe uitdaging SESU5

leonibg.blogspot.com

Dag lieve allemaal,

Wat leuk dat je weer meeleest!

Op ons blog {Stempel & Scrap} plaatsen wij elke drie weken een nieuwe uitdaging.
Als deze uitdaging wint, mag je voor een keertje gastdesigner zijn!
Het is tijd voor uitdaging vijf:


Oud en Nieuw!

Dat nam ik letterlijk door een kaartje te maken over Oudjaarsavond. Lekker lang opblijven, en dan naar prachtig vuurwerk kijken (vanachter een raam, dat wel).

In mijn kaartje zitten ook Oude en Nieuwe materialen van Stampin'Up!®
Het vuurwerk is gedeeltelijk gemaakt met een oude stempelset Birthday backgrounds.

De tekst wil ik ook nog even speciaal in het zonnetje zetten. Ik ben Stampin'Up!® zo dankbaar dat ze steeds meer leuke Nederlandstalige sets maken. Ben je benieuwd welke dat zijn? Kijk dan eens op ons {overzicht}


In het kaartje van vandaag, gebruikte ik mijn favoriete techniek: heat emboss resist.
Je gebruikt dan een stempel met doorzichtige inkt: Versamark. Daar strooi je embossing poeder op. Vervolgens verhit je dat met een heat tool. Als je kiest voor clear poeder, dan zorg je ervoor dat je de kleur van de achtergrond behouden blijft (in mijn geval  het witte papier). Als je er dan vervolgens met blauwe inkt overheen sponst, dan blijf je het vurwerk zien.

De maat van dit kaartje is 21 bij 10,5 cm, met een vouw aan de bovenkant.
De afbeelding is dan 10 bij 10 cm.
Eerst maakte ik de lucht met bovenstaande techniek. De lucht direct om het vuurwerk heen is blueberry bushel en de rest night of navy.

De rij huisjes stempelde ik op een losse strook van ongeveer 5 cm hoog en 10 cm breed.
De huisjes zijn in 3 kleuren gestempeld: bermuda bay, balmy blue en smoky slate.
De bovenkant van de strook knipte ik in de contouren van de daken.

Tot slot een smal strookje wit van 1,5 cm hoog en 10 cm breed voor de tekst.
Zo! Nu weet je het geheim van de smid.

Lief dat je meelas, ik wens je een heel fijn uiteinde!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten