Contact

Wil je een party boeken in de omgeving van Den Haag of een bestelling bij me plaatsen? Neem dan contact op via knutselenmetleonibg@gmail.com


maandag 29 januari 2018

Makkelijke maandag met feestelijke panda's

Wat leuk dat je terug bent op makkelijke maandag, een creatief begin van je week! Vandaag maak ik het me vooral zelf makkelijk. Voor deze maandag blog ik een kaart die we ruim een week geleden op de workshop hebben gemaakt.
Deze kaart viel in de smaak want bijna alle dames kozen deze uit het kaartenbuffet om te gaan maken.


De basis van deze kaart is een dik whisper white A4 vel doormidden gesneden in de lengte.
Deze kaart is dus een liggend model.
De mat daarop is powder pink, maar had net zo goed soft sky kunnen zijn. De hele subtles familie past hier mooi bij.

De basis waar je op gaat werken is shimmery white paper. Dit papier heeft een mooie glans en je kunt er op werken met water en inkt. Met behulp van aqua painters maak je drie achtergrondvlekken. Hoe meer water je gebruikt, hoe lichter de vlek.
Als je knijpt in de inktpad voordat je hem opent, kun je met de inkt die in de deksel achterblijft mooi kleuren.

De panda's zijn afgedrukt op thick whisper white papier met black memento inkt omdat ik ze wilde inkleuren met alcohol blends. Daarna kun je ze knippen en op de kaart bevestigen.
Ik vond het leuk om ze op een stripje zwart papier te zetten met een tekst.
Deze tekst is met versamark inkt gestempeld en daarna met wit embossingpoeder verhit.

Heel makkelijk te gebruiken als accent zijn de sequins met een zelfklevende achterkant!
  



 De volgende mensen doen ook regelmatig mee aan makkelijke maandag . Niet iedereen zal elke week tijd hebben om iets te posten, maar hun blog staat sowieso vol creatieve inspiratie:

Caroline van der Straaten
Monique de Kok-de Brabander 
Danielle Bennenk 
Do Bergen
Ilona Veuger 
Leoni v.d.Bas-Geertsema ~Hier ben je al~
Suzan van Zeijl
Angelique Nederpel

1 opmerking:

  1. Leuke kaart! Ik snap wel dat ie populair was bij het kaartenbuffet.... 😊

    BeantwoordenVerwijderen